Blog

optimizare seo website

Atunci cand business-ul dumneavoastra are nevoie de promovare, in primul rand, orice proprietar de business se gandeste la mediul online. Pentru orice tib de business, cea mai importanta parte de marketing se realizeaza in mediul online.

Pe langa faptul ca website-ul dumneavoastra trebuie foarte bine gandit atunci cand este creeat, serviciul de optimizare seo website este necesar pentru a va putea regasii pe primele pagini ale motoarelor de cautare.

Optimizarea SEO se realizeaza pe doua axe diferite:
1. Optimizare SEO website on-page
2. Optimizare SEO website off-page

1. Optimizare SEO website on-page
Optimizare SEO on page inglobeaza tehnicile care se aplica paginii/paginilor pe care vrei sa le clasezi cat mai in fata intr-un motor de cautare. Optimizarea SEO on-page reprezinta un adevarat algoritm care trebuie urmat pas cu pas pentru a ajunge la rezultatele dorite.

Pasii principali pentru optimizarie SEO on page sunt urmatorii:

1.1 Optimizarea continutului paginii;
1.2 Optimizarea titlui paginii;
1.3 Meta tagurile si cuvintele cheie;
1.4 Folosirea etichetelor h1,h2;
1.5 Folosirea etichetei ALT pentru imagini;
1.1 Optimizarea continutului este una dintre tehnicile cele mai importante din procesul de optimizare on-page. Trebuie sa cercetem fiecare cuvant cheie si fraza pentru a vedea modul in care acestea impacteaza engine-ul motorului de cautare prin prisma urmaririi algoritmilor implementati.

1.2 Alegerea titlului unei pagini web se va face in urma analizarii continutului respectivei pagini si a cuvintelor cheie targetate de client. Toate acestea, puse la un loc, sporesc sansa site-ului dumneavoastra sa ajunga pe primele pagini ale rezultatelor motoarelor de cautare.

1.3 In principal, Google, Yahoo si Bing urmaresc meta tag urile ca si cuvinte cheie, lucru fara de care clasamentul lor intern nu ar putea fi realizat. De aceea, alegerea cuvintelor cheie si pozitionarea lor in slug si in continutul paginilor sunt lucruri fara de care indexarea corecta a site-ului dumneavoastra nu ar fi posibila.

1.4 Algoritmii de cautare al celor de la Google, de exemplu, se bazeaza pe “scotocirea” continutului paginilor site-ului web si in functie de slug si cuvinte cheie, cauta in text tag-urile de text care sa arate ca, acel continut are o importanta deosebita pentru pagina respectiva.
Fara de aceste tag-uri, indexarea ar fi una liniara, in care search engine ul cauta doar block-uri de text.

1.5 Folosirea etichetei ALT pentru imagini
Imaginile ocupa un loc aparte in optimizarea SEO a unui site web. Asa cum se poate observa usor, Google, de exemplu, are cautare separata pe imagini. Asta inseamna ca, o imagine cu toate atributele definite (Title, Alt, Description), ar putea sa impinga mai in fata in rezuletele de cautare site-ul dumneavoastra.

2. Optimizare SEO website off-page

Serviciul de Optimizare SEO website off page consta in folosirea cuvintelor cheie ( pe care le-ai ales atunci cand ti-ai optimizat pagina web) precum si a link-urilor externe catre site-ul propriu.

Exista mai multe metode prin care un site web poate obtine link-uri catre el:
– Directoare web;
– Retele de socializare;
– Site-uri partenere;
– Retele de blog – uri;
Google si Bing, de exemplu, se axeaza foarte mult pe optimizare seo off page.
Optimizare SEO off page se bazeaza in principal pe popularitatea linkului catre propriul site web, astfel, fiecare link catre pagina ta este un vot in plus pentru popularitatea paginii tale.

Algoritmi care stau in spatele motoarelor de cautare, au in vedere aspecte importante legate de optimizare seo off page:
– numarul de link-uri catre pagina ta;
– ce ranking are site-ul care face link catre pagina ta;
– continutul si domeniul site-uli in care se afla link-ul catre pagina;
– cuvintele cheie utilizate in text-ul link-ului catre pagina;
– care este page rank-ul paginii in care se afla link-ul catre pagina;

Toti acesti factori, corect alesi si utilizati corespunzator, pot propulsa site-ul dumneavoastra web pe primele locuri in rezultatele motoarelor de cautare.